SOSTAC

SOSTAC

Swot-analyse

Objectives

E-marketingdoelstellingen

  • Marktaandeel vergroten met 10%
  • Omzet vergroten met 10%
  • 30% van de totale kaartverkoop via de website
  • Terugkomende klanten verhogen naar 25%
  • Conversieratio vergroten naar 5%

Afgeleide e-marketingdoelstellingen

Online omzet/ online kaartverkoop €60.000

Transactiebedrag €30 (2 kaartjes)

€60.000/€30=2000 boekingen

Conversieratio 2%

Aantal bezoeken 100.000

Strategie

A.      Segmenteren

  • Studenten
  • Komedieliefhebbers
  • Theaterliefhebbers
  • Fans

B.      Targeten

  • Studenten
  • Fans

C.      Positioneren

  • Kernbelofte/Essentie: Even ontsnappen aan de werkelijkheid en door een leuke opvoering lachend naar huis gaan.
  • Benefits ten opzichte van concurrenten: Klaas heeft zijn unieke eigen manier van vermaak.
  • Merkpersoonlijkheid: Klaas biedt een frisse, vernieuwde vorm van vermaak die zelfs de jeugd weer het theater in krijgt.
  • Merkwaarde: Escapisme, euforie, humor en ontspanning.
  • Bewijsvoering: Recensies van bestaande klanten en filmpjes op youtube.

Tactiek

Klant- succesfactoren

Instrumentkeuze- bezoek

SEO-Adwords

Affiliate-Marketing

Actiemarketing-webvertising

Instrumentkeuze- conversie

SEO-Adwords

->     Direct linken naar juiste pagina

Instrumentkeuze- merkbeleving

Affiliate-Marketing

->     D.m.v. juiste partners de juiste merkbeleving creëren.

Actie

Controle

Onder de functie van ‘Controle’ bekijken we de doelstellingen zoals geformuleerd bij het stukje van ‘Objectives’ over meerdere periodes.

Doelstellingen:

  1. Marktaandeel vergroten met 10%
  2. Omzet vergroten met 10%
  3. 30% van de totale kaartverkoop via de website
  4. Terugkomende klanten verhogen naar 25%
  5. Conversieratio vergroten naar 5%

Deze doelstellingen zijn gesteld om behaald te worden voor 31 December 2012.

Toelichting:
De cijfers 1-5 duiden op de 5 marketingdoelstellingen die wij gesteld hebben, boven de grafiek kun je ook aflezen welk nummer welke doelstelling is.
De eerste 2 doelstellingen worden in het eerste jaar niet behaald maar gaan wel door een progressieve groei, als we het groei percentage zo doortrekken zullen deze doelstellingen in het eerste kwartaal van het volgende jaar behaald. De laatste drie doelstellingen zijn al behaald halverwege de laatste periode. 

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s